Välkomna till vår blogg! Här kommer ni kunna läsa om vad vi sysslar med på ranchen angående träningar och aktiviteter samt tankar kring träning och hästhantering. Ni läsare är också välkomna att skriva om vad ni tycker och tänker.

lördag 12 november 2016

Äntligen har Ayala hittat sin nya familj

Efter många provridningar och många spekulanter senare kom tillslut de rätta.

Ayalas nya ryttare är en tjej, Vilma på 12 år som kommer rida lite hoppning och dressyr och där mamman i familjen är intresserad av western och kommer rida lite av det.

Detta kändes som det perfekta hemmet för Ayala där hon får ridas i alla discipliner och det blir varierad träning och inte minst av allt det allra viktigaste av allt hon kommer bli älskad och pussad på i massor och bli den prinsessa hon förtjänar.

Jag vill tacka Rebecca, Ayalas förre ägare för förtroendet att få träna och jobba med denna hästen. En helt underbar häst med mycket personlighet.
En så känslig häst som bara vill arbeta. Det vi märkte under resans gång var ju att alla klarade inte av henne då hon är så framåt. Vilket jag uppskattade väldigt mycket.

Kommer lägga upp lite bilder på henne sedan och hennes utveckling här.

Hon har lärt mig ofantligt mycket denna sommar och jag hoppas och vet hon att kommer bli en super läromästare till Vilma.

Vi på Stewart Ranch önskar Vilma med familj ett stort lycka till med denna fina häst. Och jag hoppas jag får se er i framtiden.

Grattis och många kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar