Välkomna till vår blogg! Här kommer ni kunna läsa om vad vi sysslar med på ranchen angående träningar och aktiviteter samt tankar kring träning och hästhantering. Ni läsare är också välkomna att skriva om vad ni tycker och tänker.

onsdag 19 augusti 2020

En utvärdering från vårt läger 2020

 Hej på er

Jag ber alltid mina elever att skriva en utvärdering efter lägret. Jag vill veta både saker som var bra och som var mindre bra som jag sedan tar till mig som jag vill förbättra till nästa gång.

Kommer här dela med mig av en av dessa och kommer säkert fler sedan när alla hunnit skriva men för mig när jag läste denna så kände jag verkligen att det vi står för här på Stewart Ranch, kring det vi förespråkar om helheten verkligen har nåt fram och att eleven kände det med.

Så här kommer Zanna och Mollys utvärdering.


Hej Anna!


Jag vill återigen tacka för att ni hade överseende med att jag kom typ mitt i natten och hämtade Molly, tiden sprang iväg från oss. Jag får skylla på att det var svårt att slita sig från er gård och åka mot Borås 😉 Det var för trevlig hos er!


Ang utvärderingen: Som du vet är jag obeskrivligt tacksam för hjälpen jag och Molly fått hos er under dessa dagar! Jag är mäkta imponerad över din kunskap och känsla av att läsa av en främmande häst. Redan en kort stund in i första ridpasset hade du ett bett i åtanke som ev. skulle kunna passa oss och det hade du ju helt rätt i.
Där har du och Gerry en stor styrka att ni är så givmilda och vill det bästa för dina/era elever. Inga konstigheter att låna ut utrustning, vare sig det gäller svindyra (min gissning, haha) sadlar, bett, paddar osv. Det är i alla fall jag väldigt tacksam för!


En annan sak som jag verkligen uppskattat under lägret är er gästfrihet, det får i alla fall mig som helt ny er ranch att känna mig välkommen och som "en i gänget". Detta gör också att man (jag) faktiskt vågar fråga alla frågor och på så vis också lära mig otroligt mycket mer. Både du, Gerry och Jenny har verkligen tagit i alla fall alla mina kanske underliga frågor på allvar och tagit er tid att svara på dem. TACK!!


Ang upplägget på lägret: Jag är imponerad av att du lyckats (så vitt jag förstått) tillgodosett allas behov och förväntningar under dessa dagar. Ingen häst eller ryttare är den andre lik. Vi har ridit i blandade grupper vilket har fungerat väldigt bra trots olika nivåer eller typer av häst! Trots att vi inte alltid tränat på samma saker har det gått bra, och jag upplevde aldrig att jag "fick vänta på min tur". Även om jag trodde att du la fokus på en annan häst på volten framför dig och jag red på andra volten kom det ibland en kommentar "Fram med handen Zanna, och var mer bestämd med din ytterskänkel". 😉 Det uppskattas!


Något jag kanske hade önskat som kom in och inte kände till någon annan på lägret än mamma var en kort gemensam introduktion under första sittningen där man kort berättar vem man är, kort om sin häst och kanske ens förväntningar under lägret. För att sedan innan vi rundade av på söndagen sammanfatta lite tillsammans om framgångar, vad det bästa på lägret var? Eller kanske vad man tar med sig mest? I don't know. Men du är nog med på vad jag menar 🙂


Långt mejl, men kort och koncist: Jag är otroligt nöjd med detta läger! Upplägget och variationen passade mig super, jag gillar dig som tränare som hela tiden ser sina elever och dess både styrkor och svagheter. Du har lyft mig som ryttare och team med min häst på bara några få dagar. Något jag inte trodde var möjligt på så kort tid. Stor eloge till dig och Stewart Ranch! ❤️




Vi ses igen den 29:e 🙂


Kram Zanna & Molly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar