Välkomna till vår blogg! Här kommer ni kunna läsa om vad vi sysslar med på ranchen angående träningar och aktiviteter samt tankar kring träning och hästhantering. Ni läsare är också välkomna att skriva om vad ni tycker och tänker.

fredag 19 februari 2016

Grundträning - vad är det?

Tänkte i ett inlägg tala lite om hur vi ser på grundträning. Western & Engelskt vad skiljer egentligen?

Några frågeställningar som vi hör när vi träffar olika människor i hästvärlden är bland annat.

  • Är det skillnad mellan western och engelskt?
  • Jag har ridit engelskt men vill börja med western, kan jag skola om min häst, klarar den det?
  • Kan jag rida både och?
  • Måste jag rida med stångbett?
  • Hur får jag hästen att gå i form på långa tyglar?
Nu undrar vi, hur ser ni på detta? Vad är grundträning för er?

Skriv gärna ner lite av era funderingar så ska jag utveckla vårt inlägg efter det. 

Har ni andra frågor får ni jättegärna ställa dem också. 

Med Vänlig Hälsning Anna










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar