Välkomna till vår blogg! Här kommer ni kunna läsa om vad vi sysslar med på ranchen angående träningar och aktiviteter samt tankar kring träning och hästhantering. Ni läsare är också välkomna att skriva om vad ni tycker och tänker.

tisdag 17 maj 2016

Välkommen Ayala

Nu har Ayala kommit till oss på ranchen. Ayala ska vara här i några månader för lite utbildning och sedan ska vi hjälpa Ayala att hitta ett för-alltid hem.

Hon är en supermysig tjej som har en stor personlighet. Hon är trygg i sig själv och väldigt cool. Är framåt och positiv och väldigt lyhörd.

Vi kommer rida henne i flera discipliner och se vad hon passar till. Hon kommer grundtränas både i ridning och på marken. Vi vill ge Ayala de allra bästa förutsättningar samt att den nya ägaren kommer få en bra grund att fortsätta med.

I vår träning vill vi se helheten och jobba med hästen både fysiskt och den mentala biten.

Igår var vår första träning tillsammans. Det vi vill sätta då är de regler som gäller hos oss och vad vi förväntar oss av hästen och vad hästen ska kunna förvänta sig av oss.

Körde grundläggande markarbete där jag presenterade mig och berättade vad jag förväntade mig om och att jag är person värd att lyssna på. Och gör man det så är allt lugnt och harmoniskt.

Ayala svarade väldigt bra på detta och ska bli väldigt roligt att få fortsätta jobba med henne.

Fler uppdateringar kommer :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar