Välkomna till vår blogg! Här kommer ni kunna läsa om vad vi sysslar med på ranchen angående träningar och aktiviteter samt tankar kring träning och hästhantering. Ni läsare är också välkomna att skriva om vad ni tycker och tänker.

lördag 10 december 2016

Vad händer under vintern på Stewart Ranch

Ja det kan man undra.

Jag är nu hemkommen igen från USA och det är snart jul och det som pågår nu är planering inför nästa år.

Vi har ju redan en del aktiviteter bokade, och vi tittar ju på fler såklart.

Jag kommer nu under juluppehållet fundera lite över vad det är jag vill göra och se om jag ska inrikta mig på något speciellt. Jag är ju mycket för helheten och hittar lösningar och övningar som passar just för ekipaget eller individen. En tanke jag har är att starta någon frågelåda där man kan maila in frågor och kanske filmsnuttar om man vill ha tips och råd för nåt och jag kommer svara i bloggen. Vad tror ni?

Jag har ju nu kört i 2 år och ska in på år 3 och det är dags att ännu en gång se över vilka aktiviteter som var populärast under året och mest uppskattade och anordna några fler sådana igen nästa år och kanske solla bort några.

Har ni tips och idéer på aktiviteter eller tala gärna om vad ni tyckte var roligast här hos oss i år så får ni gärna skriva en kommentar här eller maila. Vi behöver er hjälp att brainstorma lite.

Aktiviteter som nu är på G är att vi ska ha en friskvårdshelg i januari där vi bjuder in en kiropraktor, en ljus terapeut och en massör som kommer föreläsa och erbjuda behandlingar både till människor och hästar och även hundar.
Tanken är att ge en helhet hur vi påverkar våra hästar om våra kroppar inte är som de ska och även hur hästarna kan få låsningar och snedheter av exempelvis felaktig utrustning eller annat.
Ev kommer vi fråga även en sadelutprovare som kan föreläsa och även se på sadlarna om så behövs, men detta är inte bestämt än. Vi gör denna helgen som en test och sedan tänkte vi även ha en liknade i sommar där vi kommer bjuda in fler föreläsare så som exempelvis en dressyrdomare som prata om bedömningar och man även få möjlighet att rida program.

I mars kommer Anders Eriksson och då blir det tömkörning för hela slanten, välkomna att anmäla ert intresse för en plats redan nu.

Kommer fortsätta med vår ridgrupp vi hade i höstas och eventuellt starta en till.

Det kommer bli fler programridningar, någon pay & jump är tanken. Och en liten idé som slagit oss är att vi ska se om vi kan bygga några Exca hinder och kanske ha någon sådan träning eller prova på tävling.

Men vi väntar nu med spänning på era förslag.

Håll utkik på vår sida och ni vet väl att ni kan gå in och prenumerera på våra evenemang då missar ni inget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar