Välkomna till vår blogg! Här kommer ni kunna läsa om vad vi sysslar med på ranchen angående träningar och aktiviteter samt tankar kring träning och hästhantering. Ni läsare är också välkomna att skriva om vad ni tycker och tänker.

torsdag 23 februari 2017

Buck Brannaman en av mina favoriter

Som ni säkert förstått så är Buck en av mina favoriter när det gäller hästhantering.

Han är så genuin och ödmjuk.

Jag fick 2015 möjligheten att åka och se honom i England och pratat lite med honom. Ska göra om denna resan igen i sommar då han än en gång besöker England.

Jag står på hans lista om att få ta hit honom till Sverige och jag hoppas verkligen jag får möjligheten till detta. Dock är väntetiden väldigt lång men den som väntar på något gott...

Buck är en av dem jag kallar de 4 legenderna där hästvettet härstammar i från kan man säga.

Förutom Buck så är det Bill & Tom Dorrance samt Ray Hunt som var Buck's mentor.

Sedan finns det en uppsjö av olika tränare som gjort sig namn på sina varianter av träningen och skapat sig olika verktyg, några exempel är Pat Parelli, John Moore, Monty Roberts, Leslie Desmond etc. Alla har de sina metoder och jag tycker man ska plocka godbitarna från de man känner och tycker mest om i deras olika sätt att jobba med hästarna.

I alla fall så gjordes det en dokumentär för några år sedan om Buck och jag tänkte lägga in den här. Inte jättebra kvalité men det är den som finns på youtube.

Den går också att hitta på Netflix tror jag.

I alla fall den är klart värd att se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar