Välkomna till vår blogg! Här kommer ni kunna läsa om vad vi sysslar med på ranchen angående träningar och aktiviteter samt tankar kring träning och hästhantering. Ni läsare är också välkomna att skriva om vad ni tycker och tänker.

måndag 20 mars 2017

Blickar framåt

Ja som ni läst på vår sida har vår älskade Frederik fått lämna oss. Jag kommer skriva ett inlägg om honom sedan och berätta lite mer om honom och beslutet.

Hur svårt det än är så går livet vidare och man får se framåt.

Har fått många frågor om vad jag vill göra nu. Om jag ska skaffa mig någon ny häst eller inte.

Och visst är detta lockande och visst sitter man och tittar på annonser ;)

Men som det känns just nu så är det inte aktuellt. Jag vill utveckla mig inom dressyren och har lite tankar kring det som jag inte kan dela med mig av riktigt än. ;)

Det har varit en väldigt rolig start för oss på  2017 här på Stewart Ranch då vi har fått jättemånga förfrågningar om lektioner, clinics etc. Vi tycker att det är väldigt roligt att många funderar och vill lära sig mer om kommunikation med sin häst för att kunna få med sig detta i en daglig hantering med hästarna. Och att man ser resultatet sedan i allt man gör inte bara markhanteringen utan även i ridningen och då oavsett vilken disciplin man rider.

Vi har ju varje år också en del förfrågningar kring träningshästar och så även i år. Och nu med en häst borta så har vi möjlighet att även nu på våren ta emot häst för träning. Vi hjälper till med allt från markträning till intensivlastträning och tillridning.

Är det något ni funderar över och kanske vill ha hjälp med? Tveka inte att höra av er till oss så kan vi diskutera upplägg och pris.

I April skulle vi kunna ta emot någon häst som det ser ut nu.

Det kan också vara intressant om det finns någon som skulle vilja ha sin häst tränad och tävlad, gärna inom dressyr då kan vi också se på ett upplägg.

Många val och möjligheter finns det.

Vi ser framåt och tar dag för dag och de möjligheter som bjuds oss.

Önskar er en trevlig dag!

Hälsningar Anna & Garry



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar