Välkomna till vår blogg! Här kommer ni kunna läsa om vad vi sysslar med på ranchen angående träningar och aktiviteter samt tankar kring träning och hästhantering. Ni läsare är också välkomna att skriva om vad ni tycker och tänker.

torsdag 6 september 2018

Stewart Ranch Teamryttare - Tanja Willyard

Hej!

Tanja Willyard heter jag och bor i Lidköping med mina små döttrar, sambo och två bonusbarn.



Jag har sex hästar/ponnyer. Det började med att jag skaffade min första häst under gymnasiet, ett 12-årigt oinridet sto som gått på travet som skulle tas bort.
Jag kunde inte säga nej och fick henne av ägaren.
Sen har hästarna förökat sig under åren :)
Jag tycker allt som har med häst att göra är roligt så jag har inte kunnat hålla mig till en gren utan håller på med det mesta.
Jag tävlar främst i dressyr men gillar att sysselsätta mig och hästarna med olika saker.
Tränar och kommer ut på lättare träningsklasser i distans upp till 5 mil, hoppning, western, körning, frihetsdressyr, trickträning och akademisk ridkonst.

2014 var jag med min dåvarande 2-åriga Trazzel med i uppvisning i paddockprogrammet på Sweden International Horse Show på Friends Arena samt medverkade i en show.

Irre är en 4-årig shetlandsponny som både körs och rids in. Mina döttrar på 1 och 3 år rider honom.

Trazzel är en 6-årig welsh partbred jag främst tränar och vill satsa på inom dressyren men fick nyligen starta 4 mil distans med mig.

Puzzel är min egna uppfödning av mitt sto jag hade samt min welsh hingst. Han är 2 år och blir nog en d-ponny.

Kotten är en arab som tidigare tävlat mycket distans med förra ägaren men jag har skolat om honom. Vi tävlar upp till msv c dressyr.

Stormy är en c-ponny av sorten "gott o blandat" och vi har startat upp till msv c mot storhästar i dressyr.

Chino är en 5-årig welshhingst som är tänkt att bli en drewesternponny :)

Hälsningar Tanja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar