Välkomna till vår blogg! Här kommer ni kunna läsa om vad vi sysslar med på ranchen angående träningar och aktiviteter samt tankar kring träning och hästhantering. Ni läsare är också välkomna att skriva om vad ni tycker och tänker.

torsdag 19 maj 2016

Ayala på tömmen

Ja idag var det lite tömkörning som gällde.

Hon fick också kika på lite konor ;)






Hon gick riktigt trevligt och jobbade på bra. Måste säga att hon är en väldigt cool häst och bryr sig inte om så mycket.

Den som tar över henne sedan kommer få en toppen häst som man kan ha mycket roligt med.

I måndags när jag skulle jobba med henne för första gången ville hon inte komma i hagen utan försökte smita, hade då fördelen att hon stod i grusdelen på hagen vilket gjorde att jag kunde jobba henne som i en rundcorall och ta över hennes rörelse och blocka hennes väg. Tog bara 2 st vändningar så kom hon fram till mig i stället och hakade på mig.

Idag kom hon själv fram då hon såg mig komma fram till hagen.



På tömmen som sagt gick hon super. Tycker det är bra att tömlongera då hästarna får jobba igenom sig utan att ha en ryttare på ryggen som kanske stör.

Liten film från tömlongeringen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar