Välkomna till vår blogg! Här kommer ni kunna läsa om vad vi sysslar med på ranchen angående träningar och aktiviteter samt tankar kring träning och hästhantering. Ni läsare är också välkomna att skriva om vad ni tycker och tänker.

måndag 20 juni 2016

Lastträning med Ayala

Jag vill att hästarna som lämnar oss ska ha en bra grund och helhet med sig. Inte bara i ridningen utan också i markarbete och grundläggande hantering. De ska förstå hur man förhåller sig till människor och att man respekterar och känner en trygghet hos den som hanterar dem.

En annan sak är ju då lastningen. Jag kom i kontakt med Ayala och hennes ägare just för lastningen då hon var på bete i våra trakter förra året.

Hon tycker att det har varit lite läskigt med transporten innan. Och sedan hon kom till oss har jag inte lastat henne, tänkte att hon ska få bo in sig lite, känna på oss och våra regler.

I lördags dock passade vi på när transporten stod framme. Och jag ville bara se hur hon var med transporten. Och det gick riktigt bra och faktiskt över förväntan. Då jag vet vad hon tyckt innan så förväntade jag mig en lite protest i alla fall. Men det blev väldigt odramatiskt. Liten film ser ni nedan.

Så mitt mål är att den som tar över Ayala ska få en bra start och hon ska vara lätt att ta med sig överallt så att man kan ha roligt med sin häst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar